Privatlivspolitik
- Formål med politik
- Beskrivelse af behandlingerne
I nedenstående kan du få et overblik over de forskellige typer af behandlinger, som vi foretager.
- Kundeforhold
Vi sletter oplysningerne løbende, dog senest 5 år efter endt kundeforhold.
- Kundearrangementer
Det retlige grundlag for dette er GDPR art. 6(1)(f), da vi vurderer, at vores interesse i at tilbyde dig deltagelse i et kundearrangement vejer tungere end din interesse i at sådanne almindelige oplysninger, som du giver os, ikke behandles. Du har selvfølgelig altid mulighed for at få indsigt i sådanne oplysninger og få dem slettet. Læ mere herom i afsnit 4 nedenfor.
Oplysninger, som er blevet behandlet på baggrund af afvikling af kundearrangementer, slettes løbende og senest 2 år efter afholdt arrangement.
- Leverandører og samarbejdspartnere
Oplysningerne behandles enten, fordi det er nødvendigt af hensyn til opfyldelse af aftalen med den pågældende leverandør eller samarbejdspartner, jf. GDPR art. 6(1)(b), eller fordi vi som led i aftalen har en legitim interesse i at behandle den pågældendes kontakt oplysninger, jf. GDPR art. 6(1)(f).
Vi opbevarer relevante kontaktoplysninger igennem vores samarbejde. Skriftlige korrespondancer slettes løbende, og oplysninger som er nødvendige til at opfylde vores forpligtelser efter bogføringsloven opbevares i 5 år plus løbende regnskabsår.
- Cookies og hjemmeside
Vi indsamler kun dine oplysninger, hvis du har givet samtykke hertil, jf. GDPR art. 6(1)(a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Læs mere om dette i vores cookiepolitik .
Du har via vores hjemmeside mulighed for at kontakte os via vores kontaktformular. Vi behandler i den forbindelse ligeledes dine personoplysninger. De oplysninger som vi behandler, er navn og e-mail. Der er også mulighed for at skrive i et fritekstfelt, men vi fraråder at skrive personoplysninger i dette felt, medmindre det er relevant for henvendelsen. Det retlige grundlag for denne behandling er GDPR art. 6(1)(f).
De oplysninger vi behandler via vores kontaktformular slettes løbende og senest 5 år efter seneste kontakt.
- Sociale medier
Hvis du kontakter os via sociale medier, behandler vi dine personoplysninger på baggrund af vores interesse i at kunne kontakte dig og svare på dine henvendelser, jf. GDPR art. 6(1)(f). Oplysningerne vil stamme fra dig og det sociale medie, som du kontakter os igennem.
Vi har et såkaldt fælles dataansvar med det sociale medie vi anvender, idet vi begge behandler dine personoplysninger til egne formål. Du kan læse mere om det sociale medies behandling af dine personoplysninger i det følgende: Oplysninger behandlet ifm. sociale medier, som omhandler direkte kommunikation via det sociale medie, slettes med det samme. Opslag på Facebook-sider eller i offentlige grupper slettes ikke, idet et opslag eller en kommentar på Facebook-sider eller i offentlige grupper betragtes som værende offentlige områder. her
- Jobansøgere
Vi behandler dine oplysninger for at kunne indgå en aftale med dig om ansættelse på baggrund af din anmodning om vores behandling af ansøgningen, jf. GDPR art. 6(1)(b). Vi behandler endvidere oplysninger i de tilfælde, hvor vi vurderer, at vores interesser i at behandle dine personoplysninger overstiger dine interesser i, at de ikke behandles, f.eks. oplysninger indsamlet fra sociale medier offentliggjort af dig, jf. GDPR art. 6(1)(f).
Vi deler dine personoplysninger med de medarbejdere, der er involveret i rekrutteringsprocessen.
Hvis vi ønsker at opbevare din oplysninger udover rekrutteringsperioden, indhenter vi dit samtykke.
Vi tager stilling til uopfordrede ansøgninger umiddelbart efter modtagelsen. Skulle der ikke være en relevant stilling, opbevarer vi din ansøgning i op til 6 måneder efter modtagelsen.
- Nærmeste pårørende kontakter
Vi behandler dine personoplysninger på grundlag af vores legitime interesse i at kunne informere dig om medarbejderens nødsituation, så du har mulighed for at agere, jf. GDPR art. 6(1)(f).
Vi opbevarer oplysningerne om nærmeste pårørende, så længe ansættelsen varer. Oplysningerne slettes, når ansættelsen ophører. Du eller den relevante medarbejder kan altid kontakte os for at få slettet oplysningerne info@hansenel.dk.
- Modtagere af personoplysninger
Vi kan overlade personoplysninger til vores systemleverandører, der behandler personoplysninger på vores vegne og efter vores specifikke instruks i henhold til den indgåede databehandleraftale.
I nogle tilfælde benytter vi databehandlere uden for EU/EØS, hvorved personoplysninger kan blive overført til tredjelande, bl.a. i forbindelse med vores brug af cloudløsninger. Hertil anvender vi et gyldigt overførselsgrundlag (evt.enten EU-U.S. Data Privacy Framework eller Standard Contractual Clauses) inden vi overfører personoplysningerne. Overførelsen sker alene under iagttagelse af de nødvendige sikkerhedsgarantier som krævet efter gældende databeskyttelseslovgivning og der foretages altid en individuel vurdering vedrørende behov for supplerende foranstaltninger. Du kan kontakte os på info@hansenel.dk for at få oplysninger om det konkrete behandlingsgrundlag i den sammenhæng.
- Dine rettigheder
Ovenfor nævnte rettigheder kan være tilknyttet betingelser og begrænsninger. Hvorvidt du som registreret kan anmode om f.eks. at få dine personoplysninger slettet, vil i alle tilfælde afhænge af en konkret vurdering.
Hvis du har givet dit samtykke til vores behandling af dine oplysninger, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dette samtykke.
Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet via deres hjemmeside www.datatilsynet.dk eller ved at ringe på tlf. 33 19 32 00.
- Kontaktoplysninger
Hansen El A/S
CVR-nr.: 28335369
Håndværkervej 18
7000 Fredericia
E-mail: info@hansenel.dk
Telefon: +45 76 20 05 10
- Ændringer
Denne privatlivspolitik er senest ændret d. 26. januar 2023.